Listo a salir





¡Buenos dias!

Perjantaina olisi sitten lähtö vuodeksi Chileen vaihtoon! Jännittää kyllä ihan kauheasti. Menolippu on ostettu, mutta paluuta ei vielä....

Mun nimi on siis Iida ja oon kotoisin Turusta. Tällä hetkellä asun Vantaalla ja oon käyny Martinlaakson lukiossa yhden vuoden ajan. Soitan pianoa, harrastan partiota ja kaikenlaista urheilua, mikä sattuu just sillä hetkellä kiinnostamaan. (viimeisenä intohimona tais olla yoga ja pilates)


Pakkaaminen on tietty yks aika tärkeä osa matkan valmistelua ja se on jo aloitettu. On silti aika vaikeaa miettiä, mitä tarvii pakata vuodeksi. Vuosi on kuitenkin aika pitkä aika ja siinä ehtii tapahtua paljon. Matkalaukku alkaa olemaan jo aika täynnä, vaikka pyykissä ois vaikka kuinka paljon mukaan tulevia vaatteita...

Ostettiin mun isäntäperheelle (jotka vaikuttaa muuten tosi mukavilta) tuliaisia Suomesta ja ne vie tietty myös osan laukusta. Fazerin suklaata on mukana 1400 grammaa... ja tietty Pandan lakuja ja salmiakkiruutuja (vaikka salmiakki on kauhein asia maan päällä heti mämmin jälkeen).

Kirjoja mulla ei oo muuta kuin suomi-espanja-suomi-sanakirja hätätilanteita varten sekä lonely planetin matkaopas Chilestä ja Pääsiäissaaresta englanniksi. Tekis tosi kovasti mieli ottaa joku romaani matkalukemiseksi, mut se ei olis enää kovin hyödyllinen lennon jälkeen ja vie aika paljon tilaa myös, niin päädyin jättämään muut kirjat pois. Helmetin e-kirjoja on tullut
ladattua puhelimelle kiitos rakkaan siskoni kerrottuani minulle kaikki maan ja taivaan väliltä e-kirjoista (ja kirjoista, joita hän sieltä lukee).

Ennen lähtöä pitäisi vaihtaa myös rahaa ja tehdä muita paperiasioita. Onneksi ehtii näkemään vielä kavereita ja perhettä ennen lähtöä. Tällä hetkellä oon tosi innoissani tulevasta vuodesta, vaikka yksin lentäminen maan pääkaupunkiin Santiago de Chileen hieman jännittääkin.

Hasta pronto!





Kommentit